sulka

cool

Snyggstrejk

Publicerad 2012-08-13 00:53:37 i Allmänt,

Hej!
Härmed bjuder jag in dig och alla dina vänner till en snyggstrejk! Det är inte så mycket man gör när man snyggstrejkar, förutom att man försöker att inte leva ut skönhetsideal.
De kriterier som behöver uppfyllas är helt enkelt
  • Du måste ha lite självdistans
  • Du måste vilja bryta med skönhetsidealen
Jag gick in på kissies blogg och fick liksom som ett anfall. Helt plötsligt blev jag bara så jäääääävla trött på att tänka på portömningar och proteinshakes och tandblekningar och ögonskuggeborstar att jag bara ville kräkas på kissies lilla, späda 30-kilos kropp som en ren befrielseakt!
Men det kunde jag ju inte. Så jag gick in på facebook och bytte min sådär lagom pretentiösa, småfina profilbild till en inte lika lagom pretentiös och småfin bild.
image description
Den här bilden, närmare bestämt.
Det här handlar om riktig fulhet!
Inget jävla blondinbella-tjafs här, inte! För på framsidan av Egoboost magazine poserar perfekt mejkade tjejer med ett gyllene hårsvall där det enda som egentligen gör att de avviker från normen är att de har ett BMI över tjugo.
Ovanför bilden kan man inte alltför sällan läsa såna där pseudo-peppande saker som "du är snygg fast du är tjock!"
MEN DET HANDLAR INTE ALLTID OM ATT VARA SNYGG!
Kan man inte istället skriva:
"Nej, du är inte assnygg hela tiden. Det är ingen. Kolla här på mina finnar och dubbelhakor, rynkor och stora porer"
VVF, Våga Vara Ful.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela