sulka

cool

Vad jag är och vill bli

Publicerad 2011-12-11 22:06:32 i Allmänt,

Jag kom av en slump in på en blogg som hette Amelasvraka, om jag inte misstar mig, häromdan. Där hade tösen i fråga listat en massa saker som hon ville göra innan hon dog. Bland dessa punkter fanns "bo i Dubai", "jobba på ett editorial Office för en stor tidning" och "möte mr George Clooney".

Jag är hedonist, så jag förmår mig inte annat än att hålla med damen om att man ska njuta av livet, men det känns som att det finns både samhällsnyttigare och mer självutvecklande sätt att göra det.

Så, här får ni min lista, som för övrigt är mycket bättre.

Vad jag vill-listan!
• jag vill bli politiskt aktiv.
• jag vill bli filosofilärare.
• jag vill skänka bort en tredjedel av min lön i äkta Peter Singer-anda.
• jag vill flytta till en lantlig förort och skaffa en egen ko.
• jag vill adoptera ett barn och starta en familj.
• Och viktigast av allt: jag vill dö nöjd och mätt.

Dock tycker jag att det finns en annan lista som helt obefogat skuffats ut ur rampljuset, nämligen....

......VAD JAG HAR ÅSTAKOMMIT-LISTAN!

• jag var snabbast av alla pappas spermier.
• jag gick ut grundskolan och gymnasiet med bra betyg.
• jag har alltid varit mycket stolt över mig själv och stått fast vid mina åsikter.
• jag har vågat börja på utbildningen mot det jag vill bli istället för att bli en pengagenererande slå-upp-i-lagboken-maskin.

Så, jag gör nu en sinnlig stående ovation för, och åt mig själv. Bravo, Hanna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela